Pages

March 16, 2011

Sebahagian daripada kehidupan

Dulu kita sahabat baik, janji tidak akan putus hubungan, tidak akan lupa kawan. Bila masa berlalu, situasi berubah begitu juga dengan diri kita. Yang dahulunya kawan yang kita pentingkan, tiada lagi dalam kehidupan kita.

Dia bukannya lagi orang yang kita selalu jumpa, bukanlah orang yang ada di sisi, bukan tempat kita berkongsi suka dan duka dan tidak berada di situ dalam saat-saat penting dalam kehidupan kita. Dalam tempoh masa sekarang, kawan baik yang dulu itu bukan lagi dalam kehidupan kita.

Dia ingat kepada kita.. Adakah kita masih mengingati dia? Sekerap manakah dia pernah muncul dalam benak fikiran kita? Hanya bila kita perlukan dia? Atau mungkinkah kita bahagia dengan teman2 dan kehidupan sekarang sehingga melupakan masa silam kita?

Peringatan buat diri sendiri. Bagaimana cara aku melayan orang lain, akhirnya kena pada aku sendiri. Sayangilah teman2 anda. Walaupun mereka bukan lagi selalu dalam kehidupan kita, namun kita harus tetap menghargai mereka.

Kehidupan kita ini seolah2 mempunyai radius yang membentuk bulatan sendiri. Berpindahnya kita dari suatu tempat, kita seolah2 di tengah bulatan itu dan bulatan itu akan mengikuti perubahan hidup kita. Anjakan dari mempunyai kehidupan dengan sekelompok manusia dan seterusnya berpindah ke kelompok manusia yang lain.

Apa yang aku merepek ni...cubaan berfalsafah..ehhh berfalsampah yang gagal..

Kla, jumpa lagi lain kali...

P/s: Post ini ditujukan kepada kawan baik aku, Noranisah Amat. :-)

No comments: