Pages

December 28, 2010

Balik ke USM

Ya..skrg aku dah di USM. Hurmmm.2-3 hari ni memang amat membosankan. Kawan2 belum balik lagi, plus aku masih cuba membiasakan diri semula dengan hidup sorang2 tanpa keluarga ni.Awal aritu aku bangun dari tidur menyangkakan yang aku masih berada di rumah. Bila aku buka mata baru sedar aku sekarang di USM, duduk di bilik sendiri, roomate aku belum balik lagi.

Aku naik flight dari Tawau ke Kuala Lumpur pada hari sabtu, malam pukul 10.30. Flight terakhir ke Tawau untuk hari tu. Flight aku dari Kuala Lumpur ke Penang pula pada keesokan harinya, pada pukul 6.55pagi. Aku kena bermalam di airport la jawabnya..Yalah, tiket murah sikit kalau ambik flight yang ni.

Aku masuk ke balai berlepas di airport Tawau awal. Aku beria-ia untuk masuk sebab risau kalau2 orang dah naik pesawat. Padahal family aku masih ada di situ menemankan aku. Aku peluk setiap ahli keluargaku, melalui kaunter imigresen pastu duduk menunggu di balai berlepas. Tiba-tiba, seorang budak perempuan datang duduk betul-betul di sebelah aku. Aku pun terasa sangat pelik sebab banyak sangat kerusi kosong di situ, perlukah dia menyempit di sebelah aku?? Dia menyapa aku....

Rupanya dia first time naik flight & pergi ke semenanjung. Prosedur naik pesawat pun dia tidak tahu. Dia pun memberitahu aku yang dia telah tertipu oleh seorang makcik yang memberitahu flightnya telah berlepas. Apa punya makcik daa..menakutkan orang jak. Kami pun berbual2 dan naik pesawat bersama-sama. Tapi tempat duduk kami di atas pesawat berlainan. Jadi dia memintaku untuk menunggunya apabila aku turun dari pesawat di KL nnt.

Sampai d KL, aku tidak menunggunya di tangga pesawat tu. Kami berjumpa di tempat ambil bagasi. Oh ya, dia juga terpaksa bermalam di airport untuk malam tu sebab abangnya hanya dapat jemput dia esoknya sebab isterinya baru selesai bersalin. Kami memulakan slumber party di airport dengan makan bekalan yang dibawa dari Tawau. Pastu, dia paksa aku makan buras yang dia bawa. Sedap gak. 

 Nuriah

Tidur di airport memang tidak lena. Aku hanya dapat tahan tidur-tidur ayam dalam hanya sejam sebelum seseorang terlanggar troliku yang kemudiannya membangunkan ku dari tidur. Kuang hasam punye orang. Tak boleh tgk org senang sket. Best gak la ada teman gak untuk bermalam di airport. Tak la rasa seram sangat. Walaupun dia 2 tahun lagi muda dari aku..

Sebelum berpisah, aku tangkap gambar dia & bersalam. Mungkin lepas ni tidak jumpa lagi. Mungkin jugak jumpa lagi. Sapa tahu kan. Jodoh pertemuan di tangan tuhan..:-)

No comments: