Pages

November 15, 2010

Sedih

Esok ada exam 4 unit.. Tapi aku mau share something ni..

Petang tadi kawan seorang ada bagitahu sesuatu. Amat menyedihkan. Pastu dia kata, dia terjangkit dah dengan aku..

Apalagi, jadi mangsa kecurangan lelaki lah.. Dia pun terima nasib yang sama jugak. Aku pun terdiam, berfikir... Walaupun dia ketawa seumpama bergurau, tapi aku tahu dia sedih.

Lalu aku pun berkira-kira, sudah berapa ramai kawan yang break-up sejak masuk USM ni (BF bukan di USM). Sangat BANYAK. Adehh...hubungan jarak jauh memang takkan jadi punya.. Kalau ada yang jadi pun, sebab ada kecurangan yang tidak terbongkar. Lambat-laun bila dah terbongkar, habis porak peranda keluarga. Ehh,, hubungan.

"Sometimes, something is better left unsaid"
, mau apply proverb ni pun tak boleh, nanti dikata tak jujur pulak.

Couple bukannya hubungan sah. Tidak boleh kata kita memiliki lelaki tu. Hatinya lelaki tu pun belum tentu 50% kita miliki. Kalau kahwin pun, bukan milik kita sepenuhnya. Kan dia ada keluarga lagi & dia selama-lamanya tetap hamba Allah, milik Allah.

Berperasaan ni sesuatu yang payah. Akibatnya sangat bahaya. Lebih baik stay neutral untuk perkara-perkara yang berkaitan dengan perasaan ni..

Aku dah give-up. Cuci mata tengok orang handsome lagi best! Commitment is not necessary by just WATCHING!

No comments: