Pages

October 20, 2010

Kamera rosak

Di sebalik keriangan pg Pulau Jerejak. Aku dilanda malapetaka apabila kawan aku secara tidak sengaja telah menjatuhkan kamera aku. Akibat "kejatuhan" itu, lens kamera aku patah & termasuk ke dalam.

Ni dia kamera aku yang dah rosak tu


Dapat nmpk x? Lens dpn skali tu mcm x rata? Sebab dah termasuk sket.

Kawan aku gantilah dengan bagi aku RM300 utk repair. (lens rosak, org kedai tu ckp repair boleh mencecah RM320) Last-last, cina kat kedai tu cakap baik beli baru sbb Nikon COOLPIX skrg 12mp harga rm400lebih je.. (Dulu aku beli yg cikai ni pun RM700 woo!! 1 tahun stengah je tahan.) Pastu aku pon xjadilah nak repair. Kawan aku bank in je duit tu kat aku.

Aku decide, next sem baru beli kamera baru. Masa tu ada duit, boleh la top up sket RM300 yg sedia ada ni. Tak pasti lagi nak bli yang mana..DSLR kot! (Sekadar bermimpi..kwkwkwkw..). Beli nikon COOLPIX je cukup. Nak cari kedai yang murah dulu, boleh tawar2 sket..

Mungkin kamera aku jatuh ni ada hikmahnya. Nak buang sial.. Maklumlah, orang yg tolong pilihkan kamera ni memang xxxx pon.hahahaha..(Sekadar bergurau)

Ye, aku mmg kejam! Wahahahahahahhaha...

2 comments:

Mama Kembar Tiga said...

betul baik beli kamera baru je since harga repair & beli baru lebih kurang je kan. Lg pun if repair blum tentu tahan lama

Ikin said...

Tu r kak..ingat nak beli bru je sem dpn. klu repair pastu rosak lagi, rugi je..